Provider | ELMAS SRL |
Purpose | Essential cookies enable basic functions and are necessary for the proper functioning of the website. |
POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | https://woehr.de/de/datenschutz.html |
Names | PHPSESSID, csrf_contao_csrf_token, csrf_https-contao_csrf_token |
Lifetime | When ending the browser session. |


























Franklinturm / Zurich, Elveția / Multiparker 740
Franklinturm de Armon Semadeni Architects pe amplasamentul SBB de la gara Oerlikon adaugă un alt punct culminant orizontului districtului din nordul Zurichului.
Franklinturm de Armon Semadeni Architects pe amplasamentul SBB de la gara Oerlikon adaugă un alt punct culminant orizontului districtului din nordul Zurichului.
Oerlikon, cândva un sat de fermieri în spatele munților, s-a dezvoltat dintr-un cartier industrial caracterizat de calea ferată într-un cartier în plină expansiune în nordul Zurichului, care este acum cunoscut pentru serviciile și tehnologiile moderne.
Frankturm formează capătul sudic al pieței gării și marchează intrarea în gară. Cu o înălțime de aproximativ 80 de metri, clădirea de pe Hofwiesenstrasse completează orizontul districtului și preia diferitele faze de construcție ale zonei înconjurătoare cu rotația sa și înălțimile eșalonate în trei părți. Baza de cinci etaje a clădirii urmează aliniamentul căilor ferate și străzii. În timp ce se înclină peste platformă de pe marginea căii de la primul etaj în sus, formează vis-à-vis de Biblioteca Pestalozzi pe cealaltă parte, o legătură vizuală cu dezvoltarea blocului perimetral istoric. Deasupra zonei plintei, întreaga structură este întoarsă în direcția șinelor de cale ferată, dar este totuși împărțită în două secțiuni suplimentare. Secțiunea centrală, cu unsprezece etaje, a clădirii, face ecoul înălțimii Neumarkt, un complex de clădiri format dintr-un centru comercial și două clădiri înalte mai joase. Terasa de pe acoperiș de deasupra etajului al zecelea introduce secțiunea finală a clădirii. De aici, fațada de vest este retrasă la jumătate până la etajul 21, în timp ce fațada de est se desfășoară ca un front continuu. Franklinturm intră astfel într-un dialog cu Swissôtel din anii 1970 și devine omologul lui Andreas Turm, care a fost finalizat în 2018.
Structura fațadei peretelui cortină este, de asemenea, armonizată cu împrejurimile și susține efectul volumetric al clădirii. În timp ce scara acoperișurilor platformei a fost preluată la parter, structura etajelor superioare este uniformă și leagă vizual volumul eșalonat. Elementele turnate ale fațadei cu cavitate închisă specifice proiectului au fost montate fără schele, cu elementele turnate atașate de noduri metalice. Acest lucru a însemnat că fațada a putut fi finalizată la doar șase luni după construirea carcasei, fără a perturba serviciile feroviare.
În special, cerințele structurale ale clădirii înalte au prezentat proiectanților provocări de proiectare. Pentru realizarea unei clădiri înalte pe perimetrul extrem de îngust dintre șinele de cale ferată și drum au trebuit prevenite pagubele cauzate de forțele statice ale clădirii înalte. La acestea s-au adăugat structura instabilă a solului și tunelul neted al companiei de eliminare și reciclare a deșeurilor din Zurich, care circulă la 30 de metri sub pământ.
O fundație stabilă a fost creată folosind o combinație de fundații de mică adâncime și piloni cu o fundație adâncă pe trei niveluri subterane. Grinda în consolă și rotația turnului au avut, de asemenea, o influență considerabilă asupra staticii. Precomprimarea verticală și orizontală a fost utilizată pentru a preveni înclinarea clădirii și pentru a contracara forțele enorme ale vântului. Această tehnică este cunoscută din construcția podurilor și este rar folosită în clădiri; în special, în pereți au fost montate țevi, care sunt prevăzute cu cabluri de oțel tensionate cu sarcini mari. Câteva sute dintre aceste cabluri au fost necesare pentru a asigura echilibrul structural al blocului turn. De asemenea, clădirea trebuia protejată împotriva vibrațiilor cauzate de cutremure și operațiunile feroviare.
Franklinturm îndeplinește și funcții importante în spațiul public. Pe lângă rampa către garajul public de biciclete, livrările către și dinspre ShopVille din gară au loc și la parterul turnului. Sistemul de parcare adiacent „WÖHR Multiparker 740” integrează eficient 38 de locuri de parcare pentru chiriașii din clădire. Odată ce autoturismele au fost parcate în cabina de transfer, acestea sunt îndepărtate automat în termen de aprox. 139 până la 222 de secunde și parcată în depozitul cu patru etaje de la subsol. În funcție de înălțimea autoturismului, 21 de locuri de parcare până la max. 2,00 m și 17 locuri de parcare până la 1,70 m sunt disponibile pentru autoturisme cu greutatea de până la max. 3 tone. Dispozitivul de rotire la 360° din zona de transfer permite parcarea și deblocarea convenabile în sensul de mers.
SPECIFICAȚIILE PROIECTULUI:
- WÖHR Multiparker 740
- 38 de locuri de parcare
- Dispozitiv de rotire la 360° pentru parcare și recuperare convenabilă
- Operare cu cip RFID
- Lungimea autoturismului max. 5.25 m
- Greutatea autoturismului max. 3 tone.